#7266
meggi
Účastník

Milý Damiáne,
velmi mě překvapila věta, že BTD není možné dodržovat na 100%, ale jen asi na 80%. :dry: Z čeho vychází tento údaj? Ať se zamýšlím jak chci sebekriticky nad svým jídelníčkem, kdybych si přes týden nedávala na mlsání Kinder čokoládky (složení: mléčná čokoláda 40%-cukr,plnotučné sušené mléko,kakaové máslo,kakaová hmota,emulgátor sójový lecitin,aroma,odtučněné sušené mléko,rostlinný tuk,máselný koncentrát), tak je moje výživa BTD opravdu na 100%, a to fakt nekecám! 😛 Tak proč by to mělo být tak nereálné? Netýká se to pouze těch krevních typů a nonsekretorů, kteří mají tuhle výživu opravdu stíženou více nevhodnými potravinami? Jako B sekretor jsem na tom určitě podstatně lépe, než jiné typy, ale stejně mě těch "pouhých" 80% možnosti dodržování BTD zaráží. Možná, když se někdo musí stravovat v restauracích, závodních jídelnách apod., tak se mu těch nevhodných složek v jídlech nakopí hodně – jako žena na mateřské si vařím jen z prospěšných a neutrálních potravin a nekupuju polotovary, ve kterých by už bylo několik složek a úprava pokrmu zahrnující nevhodné příměsy. Ale není to jen výsada mateřské dovolené, až budu opět v pracovním procesu, tak si budu vařit stejně jako teď, třeba že si večer navařím oběd na další 2 dny a pak si ho v práci ohřeju – prostě není to nereálné a dá se vždy najít nějaká cesta a nemusí to člověku zabrat veškerý volný čas. A pokud párkrát za rok půjdeme jako rodinka do restaurace, budu z nabídky pečlivě vybírat a určitě se najde nějaké prospěšné nebo neutrální jídlo, pouze dělané na nevhodném oleji nebo ochucené nějakým kořením… ale rozhodně to nebude totální rozhození BTD a ubrání 20%. 😉