#7275
Damian
Správce

Meggi,
BTD není o oponenci či přesvědčování. Jediný a spolehlivý argument je osobní zážitek z výhod BTD. Sama jste se mohla přesvědčit, že některé nemoci, které jiné nutí ulehnout, zvládáte s přehledem a jejich průběh není tak razantní. Z počátku jsem se snažil odpovídat oponentům, ale později jsem pochopil, že ten, kdo hledá byť jediný důvod, pro který "to nejde", nepřesvědčí jej žádný jiný argument. Avšak bude-li mít zájem, sám si to zkusí.
Existuje jeden test, který doporučuji s radostí každému, kdo tvrdí, že lektiny nemají vliv na krev či zažívací ústrojí. Doporučuji požít najednou s jakýmkoliv jídlem 10mg lektinu ricin z fazole Kastor. Je-li nepravdou, že lektiny působí na krev a zažívací systém, pak by se nemělo nic stát. Zatím se ale stalo každému:)

Ptáte se:
[quote]- jak je možné, že má alergii nebo nesnášenlivost na kravské mléko typ B sekretor, i když není tato dispozice dědičná a daný člověk žije v oblasti dlouhé tradice požívání kravského mléka (tedy ne např. v Japonsku apod.)?[/quote]
Tradice užívání kravského mléka není zárukou správné výživy. Jedná se o chemickou výbavu dané skupiny. Daná skupina může hůře zpracovávat různé potraviny.
[quote]- jak je možné, že i velká část lidí, kteří nikdy o BTD neslyšeli nebo se ní prostě nikdy neřídili a jedí ve velké míře i nevhodné potraviny pro jejich krevní typ, jsou PŘESTO celý život štíhlí a dokonce výrazně zdraví?[/quote]
Není pravidlo, že kdo se nestravuje dle BTD musí být nemocný.
U mnoha mých klientů, kteří začínají s BTD pozoruji přirozený výběr potravin, zejména těch, které jsou označeny jako VYVARUJTE SE. Pak je třeba si uvědomit, že některé nemoci se projevují s několikaletým zpožděním a/nebo přicházejí dříve. Při výživě dle BTD se staráme o každý orgán v těle a tím ovlivňujeme jejich pomalejší stárnutí a schopnost regenerace organismu přirozenou cestou.
[quote]- proč když je pšeničná bílá mouka neutrální pro Bs, z ní velká část lidí tohodle typu výrazně přibírá jako z nevhodné potraviny, i když ji zařadí do stravy jen v malé míře?[/quote]
Neutrální potraviny nemají významný vliv z hlediska BTD na správnou výživu, proto je nemusíme tolik preferovat. Po pšenici se přibírá obecně a Béčka řeší stres častěji jídlem. Je to požitek a šance odložit problém na "později". A protože u nás je zažitý rohlík, bageta či chleba jako "standard" rychlého občerstvení, je nadváha na dosah… Pokud ovšem zařadí do jídelníčku pšenici omezeně a přibírá na hmotnosti, je pak dobré se podívat na pravidelnost detoxikace organismu a na složení výživy obecně.

Příspěvek editován: Damian, v: 03.11.2006 23:13